♬♪rakyat jelata♬♪

Gagal ? Itu langkah pertama untuk berjaya !



 saya gagal masuk universiti.. mesti ramai yang akan pandang sebelah mata jee dengan saya.. entah entah tak pandang langsung.. gelap la masa depan saya.. hey guys.. please stop thinking like this ! tak dapat masuk universiti sekarang tak bermakna diri anda gagal  untuk selama-lamanya dan tak bermakna juga masa depan anda gelap.. mungkin Allah nak sediakan sesuatu yang lebih baik buat kalian.. lebih baik okayy.. positive thinking with Allah.. 

ala,dia boleh la cakap cenggitu sebab dia dah masuk universiti.. sedang mendaki puncak kejayaan dah pun.. boleh la nak cakap lebih lebih..  and bla bla bla..

honey.. yes,u're right  tapi sayang.. saya dulu pun pernah merasai peritnya gagal.. pernah dan sekarang pun saya tak pernah terlepas daripada tribulasi gagal itu.. tapi apa yang saya buat.. saya bangkit dari zaman kegagalan itu.. payah.. memang payah.. tapi hati tu sayang.. kena kuat.. kena teguh..  di luar sana banyak lagi cabang kejayaan yang sedang menanti kita.. jangan kerana ranting kegagalan itu kita terus terduduk.. Allah kan dah janji.. dia tak bagi apa yang kita nak tapi Allah bagi apa yang kita perlu.. cantik kan sayang susunan Allah.. Allah's planning is the best..

apa yang penting sekarang sayang kena la bersangka baik dengan Allah.. sapu air mata mu sayang.. dan ingat la gagal hari ini bukan bermakna hari esok dan hari seterusnya sayang terus gagal.. ianya baru permulaan.. itu langkah pertama untuk sayang berjaya okayyy..

orang kata form 6 itu ini dan begini begitu.. matrik belajarnya cepat la payah la.. tidak sayang tidak.. persetankan sahaja kata-kata mereka.. go and grab peluang itu.. kita tak tahu kan perancangan Allah.. mana tahu Allah dah tetapkan rezeki kita di sana.. do your best.. do your part and let Allah do the rest..


" kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal.. tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah "




3 comments:

  1. yeap. . belajar kat mana2 pon same. yang penting usaha, :)

    ReplyDelete
  2. Jom join ga ni :3
    http://thelegendofmerepek.blogspot.com/2012/05/giveaway-terukir-di-bintang.html

    ReplyDelete
  3. Nak nangis rasa baca benda ni :'( Thanks bagi kata2 hikmah! wuuu :)

    ReplyDelete

thanks for your comment ^^

Penulisan ini bukan kerana nama