♬♪rakyat jelata♬♪

Syahid dirimu pada 1 Muharam


Hati memberontak keresahan. Jiwa makin tidak keruan. Ya Allah, petanda apakah ini ? Tergerak di hati untuk membuka laman sesawang itu. Lantas pantas jari jemari log in twitter. Terbeliak biji mata bila mana melihat status ahli pencinta si burung biru. Rata-rata statusnya mempunyai mesej yang sama. Pray for gaza ? Kenapa dan mengapa ? Apa yang sedang berlaku di sana ? Sebak menghuni kanta hati. Sang diri masih tidak berpuas hati. Jari jemari terus menari di atas papan kekunci dan search #prayforgaza. Beribu berjuta status mengenainya terpampang di skrin laptop. Ya Allah. Air mata ini tidak tertahan lagi. Mengalir dan terus mengalir berserta api kemarahan. 

Apa salah mereka ke atas kalian wahai rejim zionis israel ? Apa mereka pernah mencalitkan garisan kelukaan ke atas badan kalian ? Tidak pernah bukan ? Melainkan kalian yang telah membunuh berjuta nyawa yang tidak berdosa. 

Hari ini tanggal 1 Muharam saat umat islam bergembira menyambut tahun baru hijrah. Saudara seislam kita di sana berlumuran dengan darah. Gegendang telinga mereka dihadiahkan dengan alunan muzik bom dan peluru yang tiada penghujung. 











Mungkin kita tidak dapat pergi ke sana berjuang bersama mereka tapi kita tahu doa itu adalah senjata orang mukmin. Usah la kita menunding jari sesama sendiri. Usah lah berkata ah kamu tahu menghadap laptop sahaja. Berfacebooking sana sini. Update blog sepanjang masa. Makan. Shopping market sini shopping market sana. Tapi ayuh la kita menadah tangan berdoa semoga Allah menyalurkan kekuatan buat saudara di sana. Doa penduduk islam yang berjuta bisa menjadi bukit doa. Tabahkan jiwa dan bersabarlah wahai saudaraku, iringan doa dan sumbangan kami di jauhan tetap bersama anda wahai ahli gaza. 



Al-Fatihah. Syahid dirimu pada 1 Muharam wahai pejuang agama islam.


Ya Allah, berikanlah kekuatan dan kemenangan kepada saudara kami yang sedang berjuang di jalanMu Ya Allah. 





Info from Aqsa Syarif.



1 comment:

thanks for your comment ^^

Penulisan ini bukan kerana nama