♬♪rakyat jelata♬♪

ceritera cinta hatiku


Love story let's make a history
sejarah kisah cinta kita menguasai bumi
mengalahkan semua yang paling terindah

love story let's make a history
biarpun seribu bencana meremukkan tubuh kita
namun cinta kita tetap utuh

mendengarkan bait-bait lagu itu terdetik di hati kecilku untuk kongsikan ceritera cinta hatiku.. bagi aku kisah cinta aku takkan sama dengan insan lain.. kisah cinta aku persis permata yang berharga.. 

kasih sayangnya pada ku melebihi isipadu.. semakin aku memberontak semakin dia mendekati.. bahkan makin dekat dan sangat dekat.. manusia dilahirkan dengan banyak kekurangan.. aku juga tidak terkecuali.. bercakap kasar itu aku.. menyakiti hati orang itu juga aku.. berlagak pandai dalam semua hal juga aku..
saat semua orang tiada di sisi aku..  ketika semua manusia menjauhi aku.. dia sentiasa ada untukku.. 

baiknya dia tiada tandingan.. sentiasa memberi walaupun aku ini angkuh sombong.. tidak pernah lelah memberi teguran buat ku.. jarang sekali menyerah kalah saat aku melupakannya.. beribu batu aku bergerak.. tidak selangkah pun dia tinggalkan aku.. 

makin aku asyik dengan duniawi.. makin kerap dia memanggilku.. katanya supaya aku tidak lupa yang dunia ini hanya pinjaman.. hanya persinggahan sebelum aku tiba di destinasi yang sebenarnya.. destinasi di mana semua manusia akan dibangkitkan kembali.. 

orang lain dating.. aku juga dating.. awesome dating you know.. tak perlu keluarkan sesen duit pun.. sepanjang masa dating aku lah banyak cakap.. pot pet pot pet sana sini.. dia menjadi pendengar setia.. dia tahu semua rahsia hidup aku.. kadang-kadang tak perlu aku cerita pun.. sweet sangat couple dengan dia..

korang ingat korang je ker ada couple ?  hello you olss.. aku pun ada.. dia very very very perfect okay.. korang pun tak mampu nak tandingi nya pun.. dia adalah Allah swt.. the master of judgement day..
mohon la kita semua having a great and blessing couple with Him.. tak rugi pun bahkan kita semua akan dapat merasai betapa indahnya bila kita makin dekatkan diri denganNya.. 

I need Allahu
and the hearts all over the world tonight
I said there's hearts all over the world tonight
what can I do ?

Rabbee ighfirly Fa antal Kareemu Wa'fu ya Rabbee fa antar-Raheemu !

itu adalah antara lirik lagu with you islamic version by Raef. 
peace with iman (!)





2 comments:

thanks for your comment ^^

Penulisan ini bukan kerana nama