♬♪rakyat jelata♬♪

One fine day and I know we will meet



Salam and yo yo what's up -.-

What so lah ? selalu stuck bila nak mulakan entri. Sebab tu kot selalu fail karangan bahasa melayu. Ok, nampak beno nipunya kan. Entri ini ditulis pada waktu semua jenis makhluk manusia sedang lena dibuai mimpi. Sebelum kita mulakan post yang mungkin super duper nak muntah keluar sayur hijau sikit. Jom baca doa dulu. Muslimah pulak aku hari ini. Bismillahirrahmanirrahim. Allahummaftah alaina hikmataka wanshur alaina min khazaini rahmatikaya arhamarrahimin. 

My dear future husband. Mungkin entri ini tidak sehebat orang lain. Mungkin juga tidak seindah bahasa tapi ianya tulus dari lubuk sanubariku. Cewaaah gituuu. Ada feeling sikit. Berpuitis itu bukan saya. Serius juga bukan saya. Gila gila juga bukan saya. Tapi saya adalah seorang yang hanya saya. Seorang yang serba kekurangan.

Saya tahu kita tidak saling mengenali. Kat hujung dunia mana  awak berada sekarang pun saya tak tahu. Apa yang saya tahu awak yang tertulis di luh mahfuz buat saya dan Allah sedang mengatur sebuah pertemuan yang lebih indah daripada fairy tales buat kita. Saya tidak mengharapkan awak seorang yang kacak. Tidak juga seorang yang kaya dengan harta. Tapi cukuplah sekadar awak yang menjaga rukun iman dan rukun islam. Seorang yang memiliki ilmu dunia dan akhirat. Seseorang yang boleh membimbing saya ke arah yang lebih baik. Dan insan yang boleh menjadi imam buat saya dan keluarga.

Awak,saya tak kisah macam mana pun kisah silam awak. Past is past. Apa yang penting kisah akan datang yang akan disinari episod kita bersama. InsyaAllah. Sebelum mencari soleh diri awak, haruslah solehahkan diri saya dulu. Setiap hari saya akan cuba jadi yang terbaik. Sebab dalam al-Quran ada menyebut lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik.   

One fine day and i know we will meet with the halal way, InsyaAllah ! :') 

Love, your future wife.






1 comment:

thanks for your comment ^^

Penulisan ini bukan kerana nama